09 decembrie 2012

Gettin' in bed with gadgets

Am găsit pe net o poză pe care am salvat-o în laptop, dar din păcate n-am salvat şi sursa. Anyway, este vorba despre toate aparatele astea pe care le folosim noi zi de zi, adică smartphone-urile, tabletele, laptop-urile, de care ne despărţim cu greu abia înainte punem capul jos şi să adormim. Se pare că sunt destul de nocive, pentru noi, pentru somnul nostru şi, deci, şi pentru sănătatea noastră.

Am rămas destul de impresionată pentru că m-am regăsit în multe dintre situaţii. De exemplu, cum am spus mai sus, şi eu stau pe net înainte să mă culc, indiferent că sunt pe tabletă, laptop sau telefon.

Primul care vreau să mă trezească e telefonul, pentru că mi se pare mai puţin enervant decât un ceas asurzitor care te trezeşte brusc şi din cauza căruia aproape că ai atac de cord. Însă, când vreau să dorm, el clar este pus pe silent.

Într-adevăr, îl pun sub pernă sau pe noptieră înainte să adorm, dar nu mi s-a întâmplat niciodată să mă trezesc din cauza mesajelor sau e-mail-urilor. Când sună vibrează şi mă trezesc, dar nu prea primesc apeluri în mijlocul nopţii. Mă simt foarte puţin odihnită când mă trezesc şi da, chiar şi după acele 6 ore de somn (deşi eu aş vrea să fie cel puţin 8 în fiecare noapte)... şi tind să cred că este din cauza aparatelor pe care le folosesc, deoarece, când merg la ai mei, de exemplu, nu prea folosesc nici măcar telefonul şi după câteva ore de somn mă simt ca nouă, sunt binedispusă şi am energie, fără să beau vreo gură de cafea.

Faza cu sexul mi se pare puţin exagerată, dar nu zic că este imposibil. Cât despre adormitul la muncă... habar n-am, dar la şcoală văd destui care adorm pe bune la ore şi probabil că asta este cauza. Nu zic că eu nu sunt obosită, însă nu aş putea adormi pentru că sunt sensibilă la orice sunet şi mai ales la lumină.

Mi-am propus, după ce am stabilit ca ora la care mă culc să fie 22 (eu trezindu-mă la 6, adică 8 ore de somn dulce şi pătură călduţă), să abandonez aparatele la ora 20 şi să nu mai stau la ele decât cel mult 1 oră în fiecare zi (excepţie fac zilele în care chiar lucrez la el şi urgenţele).

Poate că nu sunt singura care îşi punea întrebări ca "de ce adorm aşa de greu?", "de ce sunt mereu obosită?", "de ce sunt mereu stresată?"  etc. şi nu vreau să fiu singura care a găsit un răspuns.

3 comentarii:

  1. Dragute poze..Hm , probabil ca ai dreptate . Chiar si la biologie ne spunea cat de daunatoare sunt pentru organismul uman aceste obiecte..E bine ca nu esti dependenta , eu cu greu renunt la calculator 1 zi .. Cu telefonul sau laptopul nu prea ma agit , calculatorul e baza la mine , sunt dependenta !
    De trezit , ma trezesc mai mereu morocanoasa si somnoroasa desi eu dorm in general 7-8 ore pe noapte..cateodata mai dorm si pe zi .

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu uneori ma culc tarziu pentru ca vorbesc la telefon sau prin mesaje.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut
    As fii foarte incantat, daca ai accepta, sa iti inscri blog-ul intr-un proiect care doreste sa atraga vizitatori pentru blog-ul tau fara costuri.
    Te astept.

    RăspundețiȘtergere

Hi! Vreau să încep spunând că toate comentariile sunt moderate aici. Dacă ai chef să spui ceva ofensator la adresa mea, a mamei mele, a familiei mele sau a cititorilor/comentatorilor mei te rog să te abţii pentru că nu există nicio şansă să ţi se publice comentariul şi deci efortul tău este în zadar. Niciunul dintre cei amintiţi nu are ce căuta pe tastatura ta, lasă-i în pace, că sunt oameni marfă. Te rog să-ţi exprimi părerile prezentând întotdeauna argumente şi nu lăsa comentarii de genul "Cool!" sau "Mijto!" pentru că eu ştiu deja cât de cool şi mişto este tot ce scriu. So... lasă un comentariu!