10 octombrie 2012

Oamenii săraci şi copiii lor

Am fost învăţată să nu judec oamenii după hainele pe care le poartă sau după câţi bani au în portofel. Am învăţat că oamenii cu adevărat săraci sunt cei care se complac în sărăcie, care nu încearcă să-şi depăşească condiţia de om sărac, care întreţin vicii scumpe din bani cu care ar putea cumpăra altceva. Oamenii săraci sunt cei care-şi cumpără moartea constant, pe datorie sau din ultimii bani de pâine.
Oamenii săraci fac şi au mulţi copii. V-aţi putea întreba de ce, care este motivul pentru care nişte persoane care nu sunt în stare să se întreţină pe ele, care nu au un venit sigur şi nici şcoală, fac copii.

Dacă v-aş spune că unul dintre motivele pentru care oamenii săraci fac copii este alocaţia, probabil aţi zice că vă iau la mişto. Ei bine, nu. E cât se poate de serios şi cunosc persoane care au făcut copii pentru alocaţie.

Apoi, într-o altă zi, am aflat că oamenii săraci mai fac copii şi pentru că ei le sunt singura "alinare" şi că pentru ei asta înseamnă bucurie, să aibă copii. Mi s-a părut cea mai mare prostie pe care am auzit-o vreodată şi cu greu m-am abţinut de la un râs d-ăla isteric. Ceea ce nu ştiţi voi despre aceşti oameni sărmani este că foarte mulţi dintre ei fumează şi beau banii pe care-i primesc ca ajutoare şi alocaţii de la stat. Cunosc cazuri reale şi aş putea să vă dau cel puţin 2 exemple concrete.

 Dar să revenim, cum adică să fii aşa de egoist să aduci pe lume un copil căruia nu ai să-i oferi nimic? Pentru ce? Să te spele la cur la bătrâneţe? Serios? Copiii nu se fac nici ca să vadă lumea că poţi şi ai cu ce să-l creşti, nu se fac nici că "aşa trebuie". Copilul, în accepţia mea, se face pentru că vrei, dar, mai ales, pentru că ai ce să-i oferi, pentru că te simţi în stare să-l creşti, îngrijeşti şi educi. Şi îl faci numai dacă te simţi pregătit psihic. Nu să-l articulezi la fiecare greşeală, nu să ţipi la el, nu să-i vorbeşti urât.
La oamenii săraci cel mai mult mă enervează că sunt super leneşi şi incredibil de nesimţiţi.

Adică OK, să zicem că ai făcut o greşeală, deşi e mult prea urât să vorbeşti aşa despre un copil. Şi nu ţi-ai dat seama şi nu te-ai gândit şi-ţi pare rău. Prea bine! Ce faci acum, te întrebi? Păi munceşti, în paştele mă-tii, munceşti să-ţi îndrepţi greşeala, să nu aibă şi alţii de suferit din pricina faptului că eşti tu prost! Ce zici de asta? Greu, nu-i aşa? De ce să nu cerşeşti? De ce să nu-ţi îmbraci copilul NUMAI cu haine primite de pomană? Da' mai ales, de ce să faci ceva ca să schimbi lucrurile? Păi nu e bine să vină banii de la proşti şi tu să stai de pomană? Ba da! E mult mai bine!
Ia uitaţi aici titlu de articol: N-am bani să le cumpăr copiilor mei rechizite şi haine.
Aşa, şi ce-mi spui mie, Cincinela, dragă? Do I look like I care? Ce, te-am pus eu să ţi-o tragi şi să faci copii?

Toată lumea zice acolo că mai bine am ajuta decât să comentăm despre situaţia Cincinelei, pentru că nu avem dreptul să judecăm noi. Ok, poate nu am dreptul să judec, dar am dreptul la o părere. Iar părerea mea este că Cincinela ar face bine să meargă la muncă şi să lase văicăreala, că banii prin muncă se fac! Vrea să aibă animale-n ogradă, copiii la şcoală, mâncare pe masă? Ce-ar zice dac-ar şi face ceva, ori ea nu pofteşte?

Eu, dac-aş fi săracă şi aş avea atâţia copii (cine plm îi pune să facă atâţia???), aş merge la ORICE serviciu, oricât de josnic ar fi (de la spălat WC-uri şi măturat străzi la şters babe la cur), numai să îmi pot întreţine familia pentru că mai josnic este să cerşeşti decât să munceşti (nu contează ce). Ştiu, o să ziceţi că nu ştiu cum este să fiu în acea situaţie şi că nu am de unde să îmi dau seama cum m-aş descurca dacă aş fi în locul lor. Sincer nici nu-mi doresc să ştiu şi nici n-o să ajung, vă promit. Dacă aveţi chef să susţineţi nişte oameni care stau degeaba, care fac copii pe bandă rulantă pentru alocaţie, înseamnă că ar trebui să daţi cât mai repede click pe x-ul din dreapta sus, pentru că nu avem nimic în comun. Mie să-mi permiteţi să nu fiu de acord cu voi şi să îmi spun părerea despre aceste scursuri ale societăţii, că altfel nu le pot numi.

Cunosc persoane care au facultăţi şi locuri de muncă plătite bine cărora le este frică să facă un copil pentru că nu sunt siguri că se pot descurca cu banii. Oamenii ăştia care au învăţat mult la viaţa lor şi care muncesc pe bune pentru banii pe care îi au îi plătesc pe nesimţiţii ăia să stea acasă şi să facă copii. Eu n-am să fac niciodată chestia asta.

Sursa poza: http://saraciainromania.blogspot.ro/

7 comentarii:

  1. Ai foarte mare dreptate ! suntem de aceeasi parere.
    Chiar azi vorbeam cu o fata despre chestia asta. ea spunea ca nu ii este mila de oamenii astia. Sa se duca la munca si sa nu mai faca copii, ca ea nu i-ar da bani niciodata. Si are dreptate !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Normal că are dreptate! Aşa cum unii părinţi muncesc pe brânci să îşi crească copilul sau copiii, aşa trebuie să facă şi ei!
      Nu este sau nu ar trebui să fie nimeni obligat să ajute aşa nişte paraziţi!

      Ștergere
  2. trist :( . Unii au PREA MULT si nu ar merita .. si altii care ar avea cu adevarat nevoie .. nu au :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E şi asta adevărat. Dar sunt şi oameni care au pentru că au muncit cinstit. :)

      Ștergere
  3. Răspunsuri
    1. Da. Singurii care suferă cu adevărat sunt copiii. Ei sunt cei care nu primesc şansa la o viaţă normală. Şi mie îmi pare rău pentru ei... chiar dacă nu mă prea dau eu în vânt după copii.

      Ștergere
  4. Interesanta postarea ta si destul de bine intemeiata pe argumente! Felicitarile mele! Sunt de acord si imi place mult de tot ca NU ai dat vina pe copii si ti-ai sustinut ideea destul de bine! Ai crescut iar in ochii mei desi nu te incalzeste cu nimic asta... :) Cand eram in facultate si nu aveam bani de un calculator mai bun (primul pc a fost unul Second hand...), am strans ban cu ban (am lucrat inca din timpul facultatii, am luat si bursa de merit...) si am facut alt pc tot din piese SH, dar mult mai bun. Aveam nevoie de unul, mai ales in domeniul meu si nu am cersit, nu am cerut nimic degeaba, mai ales ca parintii mei tocmai primisera atunci o lovitura grea: rafinaria unde lucrau amandoi urma sa se lichideze desi era profitabila (s-a dovedit ulterior ca asa cereau interesele unui singur om: patriciu...). Daca aveam un pc mai bun cu un an mai devremem, acum eram mult mai evoluat, castigam un an in studiile mele suplimentare. Asta e. Nu mai cer de mult timp si lucrez si noaptea ca sa imi pot cumpara ceva in plus mereu. Eu faceam si proiectele altora, toate originale. Daca nu ai stiinta necesara, se cauta mereu de munca la camp sau in constructii. Cand eram mai mic am dat si eu cu sapa la bunica ca sa o ajut! Si eu am avut de a face cu unii de genul care se vaitau ca NU prea au, nu au lucrat ceea ce li s-a spus, dar la final au cerut dublu fata de intelegerea initiala ca au familie mare... De parca o facusera cu mine sau cu altii din jurul meu... Sa mai spun ca multi prefera sa te fure? Am si eu multe exemple de dat cu nume, date/ situatii concrete care mi s-au intamplat mie. Eu am stat sa curat si ventilatoare de pc pentru cativa banuti, pc-uri de tot praful si tot ce mai acumulasera in 3 ani. Adica, mizeria acumulata din casa altora. Dar satisfactia ca am strans bani sa iau tot ce mi-am dorit a fost mult mai mare... Altii spala cainii, pisicile, ii plimba pe bani, ii spala cu periuta de dinti, cara sacose din piata pentru cativa banuti, dar nu cersesc. Cerseste DOAR UN OM CARE ESTE INVALID, NU MAI ARE NICI O POSIBILITATE DE A CASTIGA VREUN VENIT... Un om care ajunge intr-o situatie imposibila... Pentru restul, ar trebui sa le fie rusine! Pentru ca profita de bunatatea altora ca sa aiba ei ceva fara sa transpire... Un gest oribil... Ca si furtul, talharia si multe altele... Anul acesta am fost internat de urgenta, dus cu ambulanta, ca am exagerat cu lucrul suplimentar... Acum am cam tot ce mi-am dorit, dar uite ca am platit si o parte din pretul efortului... Ar trebui sa lucrez iar si pentru altii? Am facut si prostia asta in trecut si NU mai vreau sa o repet... Si eu am dreptul la viata, la sanatate. Si sa mai stii ceva: multi spun/ scriu pe toate site-urile cum ii compatimesc, dar efectiv aproape niciunul nu a sarit sa ajute cu ceva asa cum au facut-o unii fraieri ca mine, ca multi altii... Ii poti ajuta pe copii oferindu-le direct lor o ciocolata, o carte de care au nevoie acum sau orice carte care poate contribui la educatia lor, un caiet, un stilou, etc. Asta DA, poti face cu orice copil amarat din jurul tau ca sunt destui. Si ai si constiinta impacata ca ai ajutat cu adevarat si nu ai dat pe bautura altora sau le-ai rasplatit lenea unor trantori... Ai grija de tine >:D<

    RăspundețiȘtergere

Hi! Vreau să încep spunând că toate comentariile sunt moderate aici. Dacă ai chef să spui ceva ofensator la adresa mea, a mamei mele, a familiei mele sau a cititorilor/comentatorilor mei te rog să te abţii pentru că nu există nicio şansă să ţi se publice comentariul şi deci efortul tău este în zadar. Niciunul dintre cei amintiţi nu are ce căuta pe tastatura ta, lasă-i în pace, că sunt oameni marfă. Te rog să-ţi exprimi părerile prezentând întotdeauna argumente şi nu lăsa comentarii de genul "Cool!" sau "Mijto!" pentru că eu ştiu deja cât de cool şi mişto este tot ce scriu. So... lasă un comentariu!