04 decembrie 2011

Ce am învăţat

Două dintre blogger-iţele care îmi plac mie foarte mult şi pe care le citesc cu multă plăcere, Miss S. şi Iri, mi-au pasat o leapşă care se numeşte "Ce am învăţat". Eu trebuie să spun 10 lucruri pe care le-am învăţat în toată viaţa mea. Şi, deci, am învăţat...

... că, aşa cum intră în viaţa ta, oamenii şi ies. Asta m-a învăţat o persoană foarte importantă pentru mine, mult mai în vârstă şi cu siguranţă mai înţeleaptă decât o să fiu eu vreodată. Că sunt oameni care trebuie să plece, oameni care vor să plece şi oameni care aleg să rămână şi că nu trebuie să fiu niciodată tristă atunci când cineva trebuie (sau alege) să plece din viaţa mea. Că pot merge mai departe indiferent de cât de bruscă şi dureroasă ar fi despărţirea de acele persoane şi că în final contează dacă am învăţat sau nu ceva în timpul petrecut în compania lor.

... că în viaţă nu trebuie să te bazezi decât pe tine. Aşa cred eu, că singura persoană pe care te poţi baza 24/24 eşti tu, pentru că, ghici ce, poţi să fugi, dar niciodată nu te poţi ascunde de tine.

... că toată lumea te va dezamăgi într-o zi. Cât de tare, depinde numai de tine şi de aşteptările pe care le ai. De obicei este bine să nu ai niciun fel de aşteptare ca să nu poţi fi dezamăgit. Zic.

... că nu trebuie să ai încredere în oricine. Că trebuie să ştii cui să acorzi încredere, după cât timp şi, în unele cazuri, dacă este sau nu o decizie înţeleaptă să dai o a doua şansă unei persoane care te-a trădat cândva.

... că, dacă dai cuiva, oricui, ocazia să te calce în picioare, o va face. Că nu trebuie să-ţi arăţi slăbiciunile în faţa nimănui, deoarece, cândva, cineva va profita de ele. Clar. 

... să nu fiu laşă, să îmi asum riscuri, să ştiu să pierd şi să trăiesc clipa. O singură viaţă am, nu? 

... să plâng zâmbind, să suport durerea fără să o afişez şi să ascund lacrimi şi, în general, emoţii. Şi mă pricep la asta mai bine decât aş fi crezut şi chiar mai bine decât aş fi vrut. E ciudat să arăţi tot timpul de parcă nu ai simţi, dar, credeţi-mă, este mult mai bine decât să te exteriorizezi oriunde şi oricând.

... să nu-mi fie frică de nimeni şi nimic. Nu e nimic prea puternic sau prea rău încât să fie nevoie să-mi fie frică, iar, dacă este, trebuie să îmi înfrâng teama, aşa mi-a spus cineva.

... să lovesc când sunt lovită, să nu mă las călcată în picioare şi să calc în picioare când e cazul. Aşa mi-a spus o persoană puternică. Spre deosebire de mama, care m-a învăţat să fac exact opusul. Dar este un moment în viaţa fiecăruia în care parcă o voce din cap îţi spune că ai întors deja de prea multe ori din bunătate obrazul, nu?

... să provoc suferinţă atunci când trebuie şi să consolez la momentul potrivit. Am învăţat să fiu stâlp de sprijin, prietenă adevărată şi om, iar atunci când situaţia a cerut-o, să fiu javră.


Nu sunt singurele lucruri pe care le-am învăţat în viaţă, dar astea mi-au venit acum în minte.


Îmi cer scuze pentru că am fost atât de lentă, fetelor, data viitoare nu voi mai amâna scrisul de pe o zi pe alta. V-am spus de la cine este leapşa, dacă vreţi o luaţi, dar spuneţi şi de la cine şi, dacă vreţi, după ce o faceţi lăsaţi aicişa la comentarii un link să citesc şi eu.




4 comentarii:

  1. Buna ! Imi puteti spune, daca sunteti de acord sa facem un schimb de linkuri, eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://myrochat.blogspot.com iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://myrochat.blogspot.com cu titlul Chat Online - Chat Romanesc  (fara diacritice) Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ. In caz ca sunteti de acord va rog sa imi lasati un comment pe blog! Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multe lucruri ai mai invatat tu draga..saracuta de tine:) aproape ca imi e mila de tine...sau nu:D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că dacă depun puţin efort te conving să-mi sugi şi mie pula!

      Ștergere

Hi! Vreau să încep spunând că toate comentariile sunt moderate aici. Dacă ai chef să spui ceva ofensator la adresa mea, a mamei mele, a familiei mele sau a cititorilor/comentatorilor mei te rog să te abţii pentru că nu există nicio şansă să ţi se publice comentariul şi deci efortul tău este în zadar. Niciunul dintre cei amintiţi nu are ce căuta pe tastatura ta, lasă-i în pace, că sunt oameni marfă. Te rog să-ţi exprimi părerile prezentând întotdeauna argumente şi nu lăsa comentarii de genul "Cool!" sau "Mijto!" pentru că eu ştiu deja cât de cool şi mişto este tot ce scriu. So... lasă un comentariu!