12 decembrie 2011

Pentru că urăsc

Sunt un om care urăşte multe lucruri. De la genuri muzicale până la mentalităţi sau fapte, eu urăsc. Urăsc atât de multe încât le pierd şirul. Aşa că, din când în când, o să mai scriu aici despre lucrurile pe care le detest nu pentru că ar interesa pe cineva, ci pentru că vreau şi pot.
În primul rând vreau să vorbesc despre ipocrizie, pentru că oameni care nu sunt ipocriţi, în ziua de azi, au rămas foarte puţini. Aş minţi dacă aş spune că nu sunt ipocrită, sunt şi eu câteodată, până îmi dau două palme şi mă trezesc. Dar ce văd în jur este cu mult deasupra micilor mele scăpări, pe bune, şi câteodată rămân cu impresia că în neregulă sunt eu, nu ceilalţi. N-o să vorbesc despre ipocrizie în general, dar o să vă dau un exemplu.
Dacă îmi spunea cineva acum câteva luni că banii nu aduc fericirea, îl aprobam, îl felicitam pentru modul în care gândeşte şi mă consolam încă 2-3 ani cu acelaşi gând, pentru că, în sărăcia mea, ştiam că nu-mi permit luxul să percep lucrurile altfel.
Acum îmi dau seama că oamenii care spun asta sunt extrem de ipocriţi. De ce? Păi pentru că banii chiar aduc fericirea!
Nu? Băi oameni buni, cu bani se pot cumpăra vieţi (vezi acele multe cazuri cu copii care aşteaptă luni de zile pentru un amărât de transplant sau te miri ce operaţie banală, dar care costă zeci de mii de euro!), cine v-a minţit pe voi că nu pot cumpăra fericirea? Hai s-o luăm altfel, să zicem că azi vin şi-ţi aduc o sacoşă de bani la uşă, nu mărunţiş, ci numai bancnote de 500 euro, vreţi să spui că mi-i i-ai da înapoi, spunându-mi "Nu, mulţumesc, banii ăştia n-o să mă facă mai fericit, pentru mine banii nu contează, banii sunt ochiul dracului, fugi cu ei de aici că eu nu vreau banii ăştia şi nu am nevoie de ei ca să fiu fericit!"? Vă spun eu, nimeni n-ar face aşa ceva. În cazul în care nu ar crăpa inima în tine de bucurie că ai atâţia bani sau în cazul în care nu ai lua-o razna, te-ai pişa pe tine de fericire, ai plânge şi te-ai bucura până nu ai mai putea. Se aplică şi în cazul celor care spun "ia uite, bă, ce fură ăia!", când ştiu în adâncul sufletului lor că, dacă ar avea ocazia, la fel de mult ar fura şi ei.

Aşa că hai să nu ne mai căcăm pe noi şi să nu mai fim ipocriţi până la refuz! Mersi.

Un comentariu:

  1. Gheorghe Cornel Rosca22 decembrie 2011 la 21:31

    Da, desi am deschis Gravatarul (pentru Bloguri Word Press), al treilea comentariu (al zilei), plus asta au ramas pe "google" ! (Nu am alt avatar mai bun, poza este facuta de fiimea si eram in tramvai, in mers pe podul nou !) Pentru a intra celalalt cont (de Gravatar), ar fi trebuit sa ma deconectez si iar sa ma loghez ! 
    Cred ca am priceput ceva despre ipocrizie si bineinteles nici eu nu fac exceptie. Cert este ca atunci cand acceptam un compromis (macar unul, care si ramane ... "nespalat" desi "uitat" !) intram automat in categoria descrisa !
    Apoi, revenind la tema mai generala (continuta de titlul ales) ... mi-ai redesteptat mai vechi temeri: crezusem ca am scapat de manifestarea URII, dar nu ... aceasta este prezenta, imbracata mai altfel !
    Acum de exemplu ma irita faptul ca nu pot adauga diacriticle; ma simt de parca as fi cu doua picioare, dar pe unul nu-l folosesc ! Urasc atunci cand POT face o treaba ca lumea insa n-o fac pentru ca "sunt impiedicat" (motorul de diacritice ... o fi in revizie !).
    Ceea ce nu inseamna sa nu mai luptam pentru Perfectiune, ci doar sa ne pastram Rabdarea !!!
    ~
    Cornelius, :)

    RăspundețiȘtergere

Hi! Vreau să încep spunând că toate comentariile sunt moderate aici. Dacă ai chef să spui ceva ofensator la adresa mea, a mamei mele, a familiei mele sau a cititorilor/comentatorilor mei te rog să te abţii pentru că nu există nicio şansă să ţi se publice comentariul şi deci efortul tău este în zadar. Niciunul dintre cei amintiţi nu are ce căuta pe tastatura ta, lasă-i în pace, că sunt oameni marfă. Te rog să-ţi exprimi părerile prezentând întotdeauna argumente şi nu lăsa comentarii de genul "Cool!" sau "Mijto!" pentru că eu ştiu deja cât de cool şi mişto este tot ce scriu. So... lasă un comentariu!